بیست و چهارمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور در تاریخ 10 الی 12 ابان ماه 1401 تحت عنوان سمپوزیوم فولاد 401 توسط انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

این همایش با موضوع آینده صنعت فولاد، چالش‌ها و فرصت‌های فراروی آن و چشم انداز بازار فولاد در دوران پسا کرونا، چالش‌های موجود در تامین مواد اولیه، تجهیزات و دانش فنی در صنعت فولاد در دوران پسا کرونا، یافته‌های جدید در زمینه افزایش بهره وری، کاهش مصرف آب و انرژی در صنعت فولاد، وضعیت نیروی انسانی صنعت فولاد در دوران پسا کرونا، یافته‌های جدید در زمینه تولید و استفاده از فولاد‌های نسل جدید، نقش گسترش زیر ساخت‌های ریلی، جاده ای، اسکله‌ای و تاسیسات بندری بر توسعه پایدار صنعت فولاد، گسترش صنایع پایین دستی و بالا دستی در توسعه پایدار صنعت فولاد، مدل سازی و شبیه سازی فرآیند‌های خط تولید فولاد و یافته‌های نوین در زمینه‌های استخراج، آهن سازی، ذوب و ریخته گری، شکل دهی، بهبود خواص مکانیکی، سطح و پوشش، خوردگی، جوشکاری و مواد دیرگداز برگزار گردید.

نمایشگاه بین المللی فولاد نیز همزمان با بیست و چهارمین سمپوزیوم فولاد در نمایشگاه بین المللی برگزار شد. در این نمایشگاه آخرین دستاورد‌های صنعتی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف نرم افزار و سخت افزار مورد استفاده در صنعت فولاد و صنایع وابسته عرضه خواهد شد.

شرکت هامون نایزه تولید کننده لوله و اتصالات چدن نشکن با حضور خود در این نمایشگاه از آخرین دستاوردهای خود در صنعت ریخته گری با شعار رسالت ما، صیانت از آب رونمایی کرد.